Fryser du?

Min dotter har lite svårt att hänga med i årstiderna. Lagom tills hon vant sig vid en sak så är det dags för nästa. Det här med att det börjar gå mot vinter är hon inte riktigt med på ännu. Höst har jag helt skippat, jag går rakt på vinter, vill ju inte förvirra henne mer än nödvändigt. I alla fall, att ha varma kläder på sig är inte hennes grej. Helst vill hon vara barbent och strumpor ska vi inte tala om. Har hon någonsin gillat strumpor? Jag försöker förklara att man blir kall och hon kontrar med att hon minsann vill vara kall. Jag brukar låta henne hållas, jag tänker att hon får väl frysa och inse själv att det är dags att klä på sig. Dock är hon envis som tusan (ärvt från vem?) och ibland sitter hon och huttrar i bilen på väg till dagis. Vill du ha din jacka? Nej jag vill vara kall!!! Ooookeeeej! Vill tillägga att turen till dagis tar max en minut så hon lider inte så länge. Tids nog så, lagom till våren så får jag nog på henne hela munderingen!
 
Mitt finaste hjärta kastar hjärtan omkring sig en dag i oktober. Vad hon egentligen försöker visa är ryggsäcken som hon alltid vill bära på ryggen. Den är megastor för henne, vi bär den oftast i handen. På senaste tiden ska hon dock bära den själv och man att hon skall vippa över. 
 
/Lilla H
Kommentarer
ellenojag säger:

Åh sötfia <3
Ellen hatar också strumpor, går helt utan och om jag får på dem sliter hon av dem så fort hon kommer hem ;)

2012-10-16 / 23:44:10
URL: http://ellenojag.blogspot.com
ellenojag säger:

haha hon verkar vara en bestämd liten tjej lilla H <3

Ellen dricker riktigt kaffe, men ibland brukar jag göra hennes lite svagare ;)

Svar: Bestämd...phu det är bara förnamnet!
homeawayfromhome.blogg.se

2012-10-17 / 22:19:34
URL: http://ellenojag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!