Långt inlägg, många bilder!

Jag ber er alla om ursäkt för den katastrofala updateringen de senaste månaderna. Jag har verkligen inte haft någon blogg-inspiration alls. Jag skall verkligen försöka skärpa mig för jag vet att det många av er fortfarande håller ut och klickar er in här dagligen.

Lilla H är ju fortfarande inne i en prinsessperiod. Mer skulle jag vilja säga än innan. Hon älskar sina prinsessklänningar, kan namnen på alla disneyprinsessor och leker dagligen att hennes barbies är prinsessor. I början gillade jag inte det här prinsesseriet men numera tar jag det med ro. Det är en period och det kommer gå över. Bevare mig väl den dagen hon vill måla ansiktet vitt, måla svarta tårar på kinderna och köpa sina kläder i en mörk källare.

I sin prinsessklänning, vita tygskor & hårspännen med disneyfigurer på.


Dagis går fortfarande sådär. Vissa dagar är bra andra är dåliga. Tyvärr är väl de dåliga dagarna fortfarande i majoritet. Jag hoppas det blir bättre till hösten då hennes jämnagamla kompisar kommer upp till avdelningen. Hon har i alla fall börjat prata lite om dagis hemma och pratar om de andra barnen som "sina vänner". Alltid något! De tar också över Jenna regelbundet till Lilla H:s avdelning så de kan leka ihop.

Lilla H & Jenna leker på den stora utegården på dagis.


Lilla H har börjat bli väldigt bestämd med vad hon har på sig. Det går inte längre att lura på henne klädkombinationer jag gillar utan hon vet exakt vad hon vill och inte vill ha. Jag har gett upp kan man säga. Sen blir hon väldigt fäst i samma kombinationer. Köpte en ny kjol på Zara, turkos med flamingos på i Köpenhamn. Första gången hon hade den på sig satte jag av en slump på hene svarta leggings och en vit tröja till. Nu är det den enda kombinationen som går med den kjolen. Jag vet inte om hon tror att det måste vara så eller?
 

Pappa är en stor favorit just nu. Han har jobbat väldigt mycket utomlands denna våren och nu när han är hemma följer Lilla H efter honom överallt för att vara säker på att han inte skall försvinna igen. Sista rundan han var iväg märktes det mycket väl på henne att hennes pappa inte var hemma. Det gör självklart ont i honom också att behöva vara borta från henne så mycket. Tur att den finns skype.


Lilla H är så oerhört kärleksfull. Hon vill sitta bredvid en och någon del av kroppen måste nudda den andre. Hon säger dagligen kloka ord till oss. Artig är hon också. Hon säger tack så mycket osv. När jag berättade för henne att vi hade köpt en viss leksak till henne sa hon -Åh tack så mycket min mamma & pappa ni är så bäst! Idag när farmor hade varit här en stund så sa farmor hejdå. Då sa Lilla H -hejdå min älskade farmor!

Ja det är en glädje att ha henne hos oss och vi njuter varje dag!

/Lilla H
Kommentarer
Caroline säger:

Så härligt skrivet! Fin hon är! Och ja här är vi också pappiga efter mycket utlandsresor :(. Kram

2012-06-10 / 12:24:04
URL: http://carolineofmalmo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!