Midsommar

Vi spenderade midsommar på Öland med fem andra par och deras barn. Favorit i repris kan man säga. Förra året var vi ju i Västervik på Lysingsbadet och i år på Öland på Ekerums Camping. Vår familj bor alltid i stuga. Vi äger ingen husvagn. De andra bor i vagnar runt omkring vår stuga. Så perfekt, i tre dygn kunde barnen springa fram och tillbaka till varandra, vi vuxna sitta och snacka, grilla och dricka vin.
 
Vädret var varierande. På mornarna och förmiddagarna strålade alltid solen och då passade vi på att bada och njuta. Sen kunde det vara mer tveksamt. För min del var jag nöjd så länge det inte regnade. Men det slapp vi inte undan helt.
 
Haley tyckte det var perfekt att kunna spendera så mycket tid med sina bästa vänner. När vi skulle åka hem blev hon vansinnig och skrek att vi inte alls fick flytta ut ur stugan och åka hem. Dock var det rätt skönt att komma hem tror jag.
 
Det var lite kallt just när vi skulle dansa runt stången. Haley höll hårt i pappa. Så stora folksamlingar med musik och rörelse är egentligen inte riktigt hennes grej ännu. Men hon skrattade gott åt små grodorna som hon kände igen.  
 
Härlig bild utanför vår stuga. Vi bor alltid i en villavagn. den är utrustad med kök, badrum och flera sovrum. Det låg en lekplats precis bakom buskarna dit barnen kunde springa och leka. Jag som aldrig trodde jag skulle tycka om att campa, tycker att detta är perfekt. Eller campa och campa, bo i stuga på en camping.
 
Kvällsmys i kompisens husvagn hanns också med. Här tittar de på Mamma Mu på TV:n. Skönt att kunna varva ner lite.
 
 
 
 
/Lilla H
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!