Vårlek

Lilla H leker med sina kompisar en halvkall vårdag. Prinsessklänning när de andra har "lekvänliga" ytterkläder. Inget för min donna. Man leker precis lika bra i klänning!

Skämt å sido men det är verkligen något jag försöker hålla på. Det går bra att skita ner vilka kläder som helst även om de är "fina". På dagis e de rädd om hennes klänningar osv men jag säger till dem att.... det jag klär på henne får hon rulla i lera i, äta blåbärssoppa, klättra, krypa, baka, snurra, gunga mm i.

Är så trött på detta att tjejer blir hämmade av deras kläder. Ja så blir det ju om samhället hämmar dem!

Min dotter har självklart "korrekta" ytterkläder också men så länge det funkar så bryr jag mig inte nämnvärt.

/Lilla H
Kommentarer
Mia säger:

Bra sagt!!!

2012-04-20 / 16:56:44
Linda (mamma till barnen med lekvänliga kläder) säger:

Klart man inte sätter på barnen kläder som hämmar dem!

2012-05-03 / 19:47:17

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!