Not my day

Sitter här och känner mig lite nere. Dagen blev inte alls som planerat. Snön ligger vit och fin och jag hade sett fram emot pulkaåkning, bygga snögubbe och en mysig utedag helt enkelt. Dock var inte Lilla H lika intresserad av detta. Hon skrek och bråkade och ville absolut inte gå ut. Min make stod inte riktigt enad med mig när övertalning skulle ske så tillslut skickade jag ut honom att skotta eftersom att hans negativa energi bara smittade av sig. Fick efter mycket mutande och lockande på Lilla H tillräckligt med kläder för att hon inte skulle frysa ihjäl. Vi byggde en ful snögubbe, min man och jag tyckte olika om allt och lilla H stod mest och tittade. Sen skulle vi åka spark. Jag tyckte vi kunde låna grannarnas spark så vi hade två stycken och vi kunde ge oss ut och åka runt lite. Min man tyckte en av oss kunde gå och halka runt bakom så den som åkte spark fick vänta hela tiden osv. Skittrist. Lilla H började frysa och ville gå in. Jag gav upp och gick in med henne. Så himla trist alltihop.


Till råga på allt blev alla bilder jag försökte ta med nya kameran skitstrista och gråa. Detta är den enda där man ser någon sorts värme i.

/Lilla H
Kommentarer
Linda med Agnes och Emil säger:

Jag känner så väl igen det....det blir inte alltid som man tänkt sig men det är bara att ta nya tag.

2012-01-22 / 18:37:39
URL: http://agnesochemil.blogg.se/
mrsjanuary säger:

Attans! Vad trist. Vi var också ute, men här slutade det med tårar och skrik för att vi skulle gå in.

Kram

2012-01-22 / 19:07:27
URL: http://www.mrsjanuary.blogspot.com
Sandra H säger:

HAHAHAHA! Åh så skönt med lite äkta bitterhet ;)

2012-01-23 / 18:12:21
Yohanna i Las Palmas säger:

Åh så tråkigt när allt blir sådär negativt. Men SÅ ofta det blir så, inte som man tänkt sig.

Mest hela tiden tycker jag ;)



sv: Kul att du funderar på att komma ner hit. Om vädret härnere på vintern kan man läsa om här:

http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2011/july/gran-canaria-svar-del-5-om-att-leva-har.html



Hälsningar

Yohanna

2012-01-24 / 23:06:38
URL: http://yohannailaspalmas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!