R.I.P

Ni har väl inte missat att Whitney Huston avled förra lördagen. Varför hon dog är fortfarande oklart. En del tror en överdos, andra hjärtattack och andra en reaktion på att ha blandat receptbelagd medicin med alkohol. I vilket fall som helst så är hon verkligen saknad och saknaden känns ända hit till de småländska skogarna. Jag lyssnade mycket på Whitney Huston när jag var yngre och älskar hennes låtar. Bodyguard är en film som tillhör kategorin "filmer man kan se om och om igen". Idag klockan 12, amerikansk tid begravs hon och min gissning är att trots att begravningen hålls för endast inbjudna så kommer gatorna i Newark kantas av sörjande fans. Hade jag bott där hade jag absolut också stått där.

För oss i Sverige är hon nog mest känd för låten I will always love you men för amerikanarna är ett av hennes mest minnesvärda framträdanden detta från 1991 då hon sjöng nationalsången innan Super Bowl. Det är mitt absoluta favoritframträdande också och jag fåt rysningar trots att jag inte är varken amerikan eller närvarande live.

/Lilla H
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!