Ett minne blott.

Strumpbyxor är det absolut värsta man kan ha på sig just nu tycker Lilla H. Leggings är ok men strumpbyxor går bara inte. Hon avskyr även strumpor. Enda gången hon har det på sig är när de är ute och leker på dagis. Då tvingar personalen henne. Men vi här hemma får aldrig på henne strumpor. Nu har hon alltså även börjat vägra strumpbyxor. Idag skulle hon dessutom ha sina foppatofflor till dagis. Ni kan ju tänka er hur det såg ut. Barfota i tofflor, dunjacka och mössa, jo det var en syn det. Personalen fick sig i alla fall ett gott skratt. Hon har aldrig gillat strumpor utan är alltid barfota. Min man försöker ofta skämta om att det har med hennes asiatiska rötter (mina) att göra. Där är det ju så varmt så varför ska man ha strumpor.


Min lilla älsklingen då det fortfarande gick att få på henne strumpbyxor.

/Lilla H
Kommentarer
Ann-Charlotte säger:

Haha.. Vilka idéer dom får för sig. Tur att det finns tights. Trevlig Tisdag!

2011-11-22 / 07:19:16
URL: http://ackadacka.blogg.se/
Caroline säger:

Håller helt med din dotter. Jag vill inte heller ha strumpor!

2011-11-22 / 12:45:14
URL: http://carolineofmalmo.blogspot.com
Sara - Med 3 små busungar! säger:

Haha lilla gumman! Men man väljer verkligen sina fighter. Nu har inte mina barn varit så på morgnarna än så länge, men om de fick för sig att gå i pyjamas tex en dag så skulle jag fan inte bråka med dem så tidigt på morgonen. Haha

2011-11-22 / 12:59:36
URL: http://glamina.blogg.se/
Johanna- En mamma på Limhamn säger:

Linnéa hatar också strumpbyxor, o strumpor tycker hon mest är roliga att ta av o på hela tiden, fast de är mest av =)



Skönt att du fick lov att vara sjukskriven. Att ta hand om dig själv är något man lätt glömmer. Min mamma gick så upp i sitt arbete att hon tillslut fick en utmattningdepression. Hemskt att se henne förvandlas från en aktiv, positiv självsäker människa till någon som inte ville gå utanför dörren o bara grät.

Som tur är är hon frisk igen.

Jag är ju mammaledig redan trots att bebis inte kommit än, orkade inte med skolstress, en tung graviditet och känslan av att inte vara där för min dotter så skolan får vänta, en sak i taget är bäst o jag har ju den att se framemot sen. =)

2011-11-23 / 09:07:53
URL: http://www.johannaolinnea.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!