Dagens fråga: Vad äter era barn?

Jag funderar på en sak. Vad äter folks barn? Vad är normalt att äta för en tvååring? Fotade Lilla H:s portion för några dagar sedan. Detta är alltså makaroner, köttbullar och grönsaker. Jag kämpar med grönsakerna och försöker i alla fall att ha dem på tallriken varje mål, sen om hon äter upp dem är en annan femma. Det som går hem mest är majs, gurka och morötter. Denna tallriken är en favorit här hemma eftersom att man kan dela upp maten så tydligt. Under är bilder på katter och hundar som hon älskar att se i takt med att maten förvinner. Min dotter är ganska duktig på att äta.


Tallriken köpte jag på tradera.

/Lilla H
Kommentarer
sandra säger:

Jag tycker den portionen ser helt ok ut! Faktiskt jätte bra! Duktig tjej du har om hon äter så mycket, äter hon även blomkålen och broccolin? Min kille äter bara korv i princip. Väldigt enformigt.

2011-02-01 / 21:37:59
ellenojag säger:

Va duktig hon är på att äta, Ellen är sämst på det ;)



det är duktiga Therese som gjort alla Ellen-mössor, gå in på www.mirasmamma.blogg.se



kramar

2011-02-01 / 21:43:13
URL: http://ellenojag.blogspot.com
Nadia säger:

Min dotter äter bara gurka. Jag ger henne det och försöker putta in lite nytt ibland.

2011-02-01 / 22:41:50
Caroline säger:

Så söt tallrik, Ella äter inte "vanlig" mat än =) liten tjej ju, inte så stor som din. Så söt hon är. RL klänningen längre ner är ju bedårande =) kram

2011-02-01 / 22:50:52
URL: http://www.rarelady.se
: säger:

@Caroline: tack tack den har en luva också. Supersöt tycker jag.

2011-02-01 / 23:26:37
URL: http://Lilla H
Sanna säger:

SV: Det kommer det där med att det sitter stilla och blir intresserade av flätor, topsar, hårspännen osv. vartefter. Hur gammal är din dotter? Beror lite kanske på det om hon är liten.



Kram Sanna

2011-02-02 / 09:52:43
URL: http://mammasvardag.blogg.se/
Denise 21 mamma till Kevin 5 säger:

Min son är fem och äter inte ens hälften av vad din dotter har på tallriken till middag. Han är jättekräsen och är det inte den maten han förväntar sig, eller vill ha, då hoppar han helt enkelt över middagen.



Femårstrots? Eller matvägran?

Eller om det är separerad mat som gäller för honom?

Vi har ingen aning, för vi har provat precis allt. :/



Men på dagis äter han precis det som erbjuds och där äter han flera portioner till lunch?! :s

2011-02-02 / 10:20:54
URL: http://blogg.mama.nu/kevinsmamma
adina säger:

jag åt nog ungefär sådär när jag var liten .. :)När jag får barn ska jag försöka hålla dom från sötsaker och godis.. På sin höjd saft, men helst juice som jag själv pressar osv.. Ska försöka hålla dom från lördagsgodis så länge som möjligt! Det dom inte vet om skadar dom inte, eller hur? haha!

2011-02-02 / 10:25:23
URL: http://boringtimes.blogg.se/
Lilla H säger:

@Denise: Säkert trots eftersom att han äter på dagis. Min dotter är aldrig arg eller skriker eller nåt sånt på dagis men hemma kan hon ställa till med världens ståhej för minsta lilla.

2011-02-02 / 10:54:18
Lilla H säger:

@Adina: Ja vi har hållt vår dotter borta från sötsaker. Hon dricker bara mjölk och vatten och vet inte ens om att läsk existerar. Godis vet hon tyvärr vad det är nu men hon får aldrig det hemma, men ibland hos andra. Vi kämpar med det men av nån anledning är barn som en radar gällande sötsaker...

2011-02-02 / 10:55:48
Lovisa säger:

Vilgot äter inte hälften av vad din dotter äter. Han är väldigt petig och vill helst bli matad. Vi har tyvärr låtit honom hållas vilket är dumt så vi får nog skylla oss själva.



Du skit i alla loosers och gör precis som du vill med bloggen!

2011-02-02 / 20:26:26
URL: http://lovis.blogg.se/
Anonym säger:

Världens sötaste tallrik!

2011-02-02 / 23:12:03
Maria säger:

Min son gråter om han inte får grönsaker på sin tallrik. Fast han rör dom aldrig. De ska bara ligga där. Dubbelmoral :D

2011-02-21 / 14:21:34
URL: http://mariadahlgren.blogg.se/
Rosahjärtan- Mamma till Två Guldklimpar säger:

Vi har aldrig gett Gos annan mat mot vad vi äter så hon äter allt från köttbullar till oxfilé, pasta till chevrédoftande potatisgratäng. Men grönsaker är lite si & så, lite gurka, majs, broccoli & paprika brukar kunna gå ner ibland. Mängden varierar oxå väldigt allt från några tuggor till 3 portioner av ovan storlek =)

2011-02-25 / 13:50:53
URL: http://rosahjartans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!