Rustar för vinter.

Sitter i vinterklädstankar. Vad behöver Lilla H för att hålla sig absolut torr och varm under vintern. Detta året kommer det utan tvekan bli mycket mer utelek och jag är livrädd för att hon skall frysa. Kanske beror det på att jag själv alltid fryser ute på vintern hur mycket jag än klär på mig. Jag vet inte mycket om detta med regn/vind/snö-kläder men denna overallen nedan, Didrikssons Kilimanjaro Coverall fick bäst i test hos Vi Föräldrar.  
       kilimanjaro coverall 503328 007kilimanjaro coverall 503328 007

Jag vet att många köper betydligt billigare saker som funkar alldeles utmärkt men det är en djungel och risken är ju lika stor att man köper något som inte alls fungerar. Då tänker jag att jag siktar högt direkt. För mig är det värt pengarna. Hur tänker ni? Snälla ge mig råd och tips. Ska det förresten vara en eller tvådelat till en tvååring? Och skor.... vi ska inte tala om skor... det får bli ett annat inlägg...

/Lilla H
Kommentarer
ellenojag säger:

ja man bli ju knäpp av alla overaller det finns och vilken som bäst! vi funderar antingen på en didricksons eller en från Fix.. får se vilken det blir! jag var i Next - butiken i malmö, men de hade inte fått in den.. men hon beställde den från england åt mig, så kommer nästa vecka :) ingen frakt, och öppetköp i 28 dagar, bra service!!



Ellen är ledig från dagis- sommarlov :)

2011-08-15 / 23:01:50
URL: http://ellenojag.blogspot.com
Melissa - Mamma Till Vincent&Linus säger:

antar att de är den linus har på sej ja fick den på min babyshower men ja tror den är köpt på kappahl för de är newbie märke på ärmen :)

Kram

2011-08-15 / 23:04:09
URL: http://OoOMelissaOoO.blogspot.com
Sofie - Mamma till två små säger:

Sv: tänkte mer så att hon bättre ska få "fäste" är som halksockar fast för knäna :)

2011-08-16 / 06:59:23
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Sofie - Mamma till två små säger:

Är oxå sån som fryser lätt så livrädd att ngt av barnen ska frysa.

Jag kommer köra overall till Casper (2½ år).

Tvådelat känner jag ligger långt fram i tiden.

Blir ingen glipa med overall och dom får inte in snö i byxorna...



Men vilken overall man ska välja där har jag noll koll.

Ska satsa på ett bra underställ iallafall och även en sån lös polokrage. Hade Casper förra året och det är super.



Något som jag tycker känns svårt är vantar. Ska vara vantar som tål väta bra men som inte hindrar han från att leka.. En hel djugnel det där med barns kläder...



Lycka till!

2011-08-16 / 07:09:55
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Alfva säger:

Vi hade både och förra året, det lutar åt att vi kör så även i år. Overall från Didriksons och ett set med jacka/byxor att komplettera med.

Främst för att vi vissa dagar ska iväg någonstans direkt efter hämtning/före lämning och det är så praktiskt då att bara behöva ta på en jacka för bilfärden och inte krångla med en hel overall, även på vårkanten körde hon med bara termobyxor och fleecejacka när vårsolen böjrade värma. Perfekt!



Förresten skor, vi hade dubbla uppsättningar av det med. Ett par rejäla vinterkängor från Kavat och ett par allvädersstövlar (som fungerar ner till -17). Vinterkängorna står knappt använda, för stövlarna var det bästa jag investerat i! Helt underbara och fungerade absolut bäst i regn och snö. Och tö! Bara komplettera med ett extra par strumpor när det blev extra kallt!

2011-08-16 / 17:01:29
URL: http://alfvan.wordpress.com
Lilli säger:

hej :9 kul att du skrev på min blogg :) Herregud vad skönt att det inte bara är jag som tänker på vinterkläder nu!! Vi köpte en två delad förra vintern, då lillan var två. även en overall. den två delade är ju smidig om man åker bil etc. man är ju ute då också, men i år tror jag det blir mera lek i snön om man säger så.. Ska köpa endast overaller tror jag. Jäg tänker satsa på vatten och vindtätt och någon storlek större. lillan är så var av sig så det är bättre att kunna sätta på extra kläder. Om det är för kallt ute är det ju inte så trevligt att vara ute heller, samt att kinderna "fryser sönder" eller hur jag ska förklara det så rodnaden inte försvinner på väldigt länge. Sen blir det nog en längre jacka och ett par långskaftade fodrade stövlar. Just för att man åker bil och handlar mat etc.

2011-08-18 / 21:08:22
URL: http://curiousme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!